[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 12، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1402 ) ::
جلد 12 شماره 2 صفحات 24-15 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه خودکارآمدی با یادگیری خودتنظیمی درآموزش مجازی دانشجویان در دوران همه‌گیری کووید 19
مجتبی رضایی راد ، فاطمه ظروفیان ، نفیسه ماجانی ، مهدیس رضایی راد
استادیار گروه تکنولوژی‌ آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، mojtabarezaeirad@yahoo.com
چکیده:   (1165 مشاهده)
مقدمه: در دوران همه‌گیری کووید-19، استفاده از آموزش از راه دور در مراکز دانشگاهی آزاد اسلامی رشد ویژه ای یافت و بکارگیری این سیستم آموزشی در دانشجویان این مراکز، جدید محسوب شده و با تبعاتی تحصیلی نیز همراه بود. لذا بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه خودکارآمدی با یادگیری خودتنظیمی در آموزش مجازی دانشجویان در دوران همه‌گیری کووید 19 انجام گردید.
روش کار: این مطالعه با روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری، کلیه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده های پرستاری مامایی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 1248 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای طبق جدول کرجسی و مورگان 297 نفر (مامایی= 125نفر و پرستاری= 172 نفر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه های راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ ودیگروت (1990) با 47 گویه و خودکارآمدی عمومی شرر (1982) با 17 گویه بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونهای توصیفی مانند میانگین، انحراف معیار و نیز از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. کلیه مباحث آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ورژن23 و سطح معنی داری (05/0>α) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی و ابعاد آن (تلاش، پشتکار و ابتکار) با یادگیری خودتنظیمی (001/0>p) و ابعاد آن (جهت گیری درونی هدف (001/0 >p)، ارزش تکلیف (001/0 >p) و تفکر انتقادی (001/0 >p)) در دوره های آنلاین رابطه معنادار مثبت (مستقیم) وجود دارد.
نتیجه گیری: به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که با افزایش خودکارآمدی سطح یادگیری خودتنظیمی در دانشجویان پرستاری و مامایی افزایش می‌یابد لذا یکی از شیوه ها و روش های مؤثر در افزایش میزان یادگیری خودتنظیمی دانشجویان در دوره های آنلاین، توجه و تمرکز بر میزان خودکارآمدی آنان است.
 
واژه‌های کلیدی: یادگیری خود تنظیمی، خودکارآمدی، آموزش آنلاین، کووید 19، دانشجویان، پرستاری و مامایی.
متن کامل [PDF 306 kb]   (581 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/9/14 | پذیرش: 1402/1/22 | انتشار: 1402/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaei Rad M, Zarofian F, Majani N, Rezaei Rad M. The Relationship of Self-Efficacy with Self-Regulated Learning in the Virtual Education of Students During the Covid-19 Epidemic. 3 JNE 2023; 12 (2) :15-24
URL: http://jne.ir/article-1-1487-fa.html

رضایی راد مجتبی، ظروفیان فاطمه، ماجانی نفیسه، رضایی راد مهدیس. رابطه خودکارآمدی با یادگیری خودتنظیمی درآموزش مجازی دانشجویان در دوران همه‌گیری کووید 19. آموزش پرستاری. 1402; 12 (2) :15-24

URL: http://jne.ir/article-1-1487-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4652